Att fylla 40…

…var faktiskt ganska trevligt. Trots att jag har haft lite ångest över det hela och något av en kris. Det blev/blir ett firande i dagarna tre. Det började faktiskt en vecka innan, när vi skulle fira yngsta dottern. Gästerna var ju på plats och slog två flugor i en smäll. De hade gått samman och köpt en cykel åt mig, en som inte skramlar fullt lika mkt som mormors gamla brandgula, rostiga Puch. Vi hade jättetrevligt på landet och vädergudarna var på vår sida.

Sen blev det dags för DEN stora dagen. Då hade jag anmält mig till en agilityclinic, vilken bra present va? Så förmiddagen tillbringades ute i solskenet tittandes på agility. Trots solkräm så blev jag lite röd om näsan… När jag kom hem öppnade jag paket från vännen Agneta, fina koppar och skålar från Tassen. Och hittade även ett kuvert från maken där det stod att vi skulle åka på valfri musikal fram i höst. Svårsonen hade hittat godsaker på glasbanken och fick även lära sig att Shiraz inte var ett märke utan en druva 😉
Kvällen tillbringades på resturangen Lilla Krogen tillsammans med familjen inklusive mamma, pappa, bror, svägerska och brorsbarn. Jag åt hjortytterfilé med kantarellsås och vinbärsgelé. Alla verkade tycka maten smakade bra och vi hade ett par trevliga timmar tillsammans. Jag fick även ytterligare en liten symbolisk present av brorsans och hans familj, fröer, nu jag har nåt extra att pyssla med på landet. Så nu måste jag förbereda pallkragarna!

Ett firande kvar, jag har fått ett datum i slutet av maj och jag vet att det är gamla tjejgänget, men sen är resten hemligt än så länge. Lite jobbigt för en som vill ha kontroll, men samtidigt roligt och lite spännande. Och så har jag två små firande till, där kompisar har sagt att vi måste ses för att de har presenter som väntar. Goa vänner man har ❤

Det blev ett alldeles lagom firande, utan massa ståhej och i kläder såsom man känner sig bekväm. Massor av fina presenter och uppskattning och för att inte tala om alla grattishälsningar på facebook!

20140505-205825.jpg

2 thoughts on “Att fylla 40…

  1. Agneta

    Så kul att firandet blev i den stil du ville! Ännu roligare att dra ut på det hela lite med roligheter framöver också! Du och flickorna är jättefina på bilden!!

    Svara

Kommentera

