På kurs med Bache

Så var det äntligen dags för kursen som jag för länge sen anmälde mig till. Drömma och jag har ju precis börjat teama ihop oss så nu börjar det bli riktigt roligt att träna efter min dipp.

Dagen började med en presentation och ett banbygge, en bana på 34 hinder tror jag det blev. Inte för att man skulle ta alla hinder på samma gång, men för att man lätt skulle kunna bygga på olika saker beronede på hur man lyckades. Två eller kanske tre av deltagarna körde hela banan sista passet, vi andra nöjde oss med kortare bitar.

Bilden har klubbkompisen Maria tagit.

Mitt första pass kände jag mig nästan lite nervös, egentligen är det för att jag sätter en press på mig själv, okontrollerat. Jag är rätt nöjd med enkla grejer, men ändå vill jag vara jättebra, på något konstigt sätt. Jag vet att jag inte kan/ska jämföra mig med andra, men ändå gör jag det, ofrivilligt och utan anledning. Jag vet att jag är bra som jag är, men ändå kommer osäkerheten fram. Tänk om jag gör fel, inte duger osv… Ingen annan bryr sig om sånt, men ändå kommer det där fram och sabbar mina positiva tankar. Men när dagen var slut så var jag så nöjd med oss båda att jag nästan sprack av stolthet 🙂

Hur som helst så fick vi till fina bakombyten på första passet och ett fint tvingat framförbyte som jag kände mig väldigt nöjd med. Andra passet tränade vi på riktningsförändring  och ”snurr” runt hinderstöd (hette det nåt tro?) Där jobbade man mycket med fötternas riktning. Det fixade Drömma lätt, sen gick vi vidare i banan och jag  tränade mkt på jacko, men tar lite för stora steg så jag får fel placering, men till slut fick jag nästan till det oxå, men valde att sluta innan Drömma gav upp.

Sista passet gjorde vi tandem turn, men lyckades inte riktigt. Jag gjorde rätt, placerade mig rätt, men på nåt sätt så hann inte Drömma se mina förflyttningar i tid och gjorde ett uthopp i fel riktning. Efter lite analys kom vi fram till att jag förmodligen inte svängde riktigt rätt med fötterna genom att ta ett kliv utan i stället gjorde en snabb vändning på stället. Där har jag nåt att träna på.

Jag är supernöjd med Drömma å hennes jobb under dagen OCH över mig själv. Veronica sa flera gånger att jag jobbat bra och att jag gjort stora framsteg. Dessutom var jag snabb och tog jäkligt långa kliv sa hon och DET märker jag idag, för mina höfter värker idag, men det var det värt!
Jag hoppas vi kan ha Veronica Bache som instruktör fler gånger, för hon var verkligen duktig! Jag börjar känna mig riktigt peppad nu!

 

4 thoughts on “På kurs med Bache

  1. Agneta

    Vad roligt, och vilken bra födelsedagssyssla för dig!!! Jag är ju expert med press på mig själv och tankar på vad andra tycker, så hundtävling har ju sedan länge gått ur mitt huvud. Nu har all träning i grupp också utgått, jag blir så störd på mig själv! Mest för att andra verkar tycka att det är kul, så då borde jag också göra det? Men å andra sidan är jag väldigt nöjd när jag är ensam i skogen med mina hundar. Det gäller att hitta vad man mår bra av.

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Precis, man ska inte göra saker man inte mår bra av, hellre egen träning i skogen än att må dåligt av träning i grupp!
      Vilka dumma påhitt man har med krav å allt sånt skit.

      Svara

Kommentera

