I kroppen min

20140511-163137.jpg

Idag har jag varit på utställning, en fotoutställning av Emma Svensson (@rockfotoemma). Kristan Gidlunds liv i text och bilder. I kroppen min.

Jag har tidigare sett delar av utställningen, Emma Svensson hade en mindre utställning på Fotomässan i Älvsjö. Jag blev då väldigt tagen av bilderna så när hela utställningen kom till NP33 i Norrköping så var jag bara tvungen att ta chansen att gå och se den igen.

20140511-163059.jpg

Så mycket bilder och så mycket känslor. Det här är ingen utställning man bara kikar in på lite snabbt. Här får man möjligheten att reflektera över livet, över öden, över tankar och ja jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Man får chansen att stanna upp och tänka till lite, vad är viktigt i livet egentligen.

20140511-163118.jpg

Det fanns en vägg med hästbilder och de går rätt in i själen, bilden ovan är en av mina favoriter, en av flera favoriter på utställningen.

20140511-163128.jpg

Tack Emma och Kristian för vackra och känslomässiga bilder.

Blir du sugen på att gå så hittar du utställningen NP33 fram till 12 juni, var den tar vägen sen vet jag inte. Men sevärd är den definitivt!

2 thoughts on “I kroppen min

  1. Agneta

    Kul med en utställning som gör intryck och avtryck! Jag grämer mig för att jag aldrig kommit mig för att se utställningen med Sune Jonssons bilder som vi har i stan.

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Ta med dig döttrarna och gör slag i saken, så enkelt det är, men ändå så svårt! Jag hade nog inte kommit iväg om inte Becca frågat om jag ville göra henne sällskap. Vad/hur fotar Sune Jonsson?

      Svara

Kommentera

