Jorå, tävlingstänk på G

Efter månader av känslomässig bearbetning och träning så börjar vi bli mogna för att ge oss ut på tävlingsbanorna. Ja Drömma har nog varit ganska redo länge, men inte jag..  Än så länge kör vi bara hoppklass, men till hemmaklubbens tävling i juni hoppas jag kunna köra agilityklassen.

Klockan var 05:10 när Drömma och jag släpade våra trötta tassar mot bilen för att åka vidare och hämta upp kompisarna Ann och Uno. Det var dags att åka till Jönköping och tävla dubbla klasser. Det var bland annat kompisarna Yvonne och Kjell som dömde, himla roligt att träffa dem 🙂 Vi fick oxå träffa deras nya bebis Råsa som var helt bedåååårande ❤

Första hopploppet var svårt tyckte jag, en rolig, men klurig bana eftersom de fanns så många handlings möjligheter att välja på… Jag valde ett framförbyte på hinder tre, så det var så jag banvandrade. Det är lätt att vara efterklok, men så klart att med facit i hand så skulle jag gjort helt annat där… Drömma gjorde som jag bad henne och det snyggt, men jag fick känslan av att tappa bort henne så då snurrade jag till det och styrde henne mot fel tunnelingång. Jaja, men vi körde på och gjorde det i mina ögon ganska snyggt, ända till hinder 14 där jag, hm, förmodligen gör nåt så hon springer förbi ett hinder å då så klart tar fel tunneligång. Vi roddar om och kör från rätt håll, men då springer Drömma förbi ytterligare ett hinder och DET blir för mycket för matten som tappar fokus totalt och blir utskälld av Drömma som vill ha besked om var hon ska springa….

En känsla av besvikelse och snurrighet infann sig efter loppet och jag tyckte jag borde lyckats bättre, men när jag senare såg filmen så såg det ju faktiskt rätt okej ut bitvis, bra mycket bättre än det kändes just då. Mellan loppen laddade vi batterierna, det tar på ”tanter” att vara uppe före tuppen å sen tävla under en hel dag 😉 Ann passade på att fota mig med Uno i knät. ❤ Han som inte ens är en knähund.

20140511-193818.jpg

Andra loppet blev bara första delen av banan filmat för att min mobil påstod att det inte fanns mer utrymme *grymt* men det som kom med på filmen ser fint ut 😉 Det var sen inte hann med, Drömma var som skjuten ur en kanon och jag kom efter och det med råge. Allt gick så fort så jag minns inte vad som hände, men tror att jag fick en disk på fel tunnelingång å att det sen blev en vägran på hindret efter. Men guuud så vi sprang, jag blev alldeles skakig i benen efteråt.

När Ann och Uno kört sina lopp och allt var färdigt för vår del packade vi ner tält och åkte hemåt. Det blev mycket tidigare än vi räknat med och vädret blev bara bättre och bättre, så det blev en dags med fin känsla, både när det gällde loppen, sällskapet och vädret. Nu blev jag taggad att tävla mer och anmälde mig och Drömma till hemmatävlingen och ska då debutera på riktigt i agilityklassen har jag tänkt!

One thought on “Jorå, tävlingstänk på G

  1. Agneta

    Vad kul att se! Hon är ju ruskigt snabb! Jag skulle också vara skakig och få en känsla av att tappa bort henne, hon virvlar ju snabbare än tanken! Och stensäker i slalomen! 🙂

    Svara

Kommentera

