Söndagkväll

Ajöss helg, det var trevligt att ha dig på besök, men du stannar alltid för kort tid…

Den här helgen är egentligen vikt åt att åka på rasträff. Sen jag fick hem Inez har jag bara missat EN enda rasträff, förutom iår då… Men ibland händer saker i livet som gör att man får prioritera om lite och den här gången var det en skolbal som man inte vill missa…

Just nu regnar det faktiskt, men i övrigt har det varit en helg med väldigt bra väder. Igår på dotterns skolbal så strålade solen å det fläktade lite lätt. Lördagen ägnades i övrigt åt diverse aktiviteter, bl.a. superior race, nä vi var inte med annat än som publik.

Paviljongen har kommit upp på landet så nu kan vi sitta ute och njuta av härliga sommarkvällar utan mygg, dessutom har vi köpt en solcellsslinga som pryder taket så det lyser lite ovanifrån oxå, inte bara från ljusen på bordet. Gräset har blivit klippt i två etapper, nu är det bara trimning av kanter kvar, det får jag ta i veckan eller helgen som kommer. Husvagnen Hjulia har fått ny fog å är förhoppningsvis tät nu så vi kan fortsätta med renoveringen inuti snart. Det vore ju kul att få iordning henne så hon kan fungera som gäststuga… Vi får väl se hur det går.

Söndagen ägnades mest åt slappning för min del, förutom att jag klippte gräset. Jag var lite hängig och frusen och lyssnade faktiskt på kroppen och både tog det lugnt och kostade på mig att sova middag, så där som man gör när man är gammal 😉

Maken fräschade upp utomhus-möblerna med svartpigmenterad olja, shit, vad mkt finare det blev.

20140519-053718-20238799.jpg

Kommentera

