Promenad i finvädret

Idag har solen strålat och värmen böljat. Ett tag (jag jobbar fysiskt dessutom i en produktion med ånga i processen) så kändes det som om om jag skulle kunna knäcka extra som dubbelhäftande tejp. Herrejesus, jag var varm både på in och utsidan å huden klibbade fast i kläderna och tungan fastnade i gommen av uttorkning 😉
Ja jo jag vet, klaga inte på värmen å det gör jag inte, den är oerhört välkommen, men man är ju absolut inte van vid den än å man flämtar som sjutton. Hur som helst så avslutade jag arbetsdagen med en överhettad hjärna eftersom massa nya datagrejer och problemlösningar hopade sig över mig efter lunch. Allt jag önskade då var att komma ut i solen och njuta av det fina vädret. Mamma fick sig en påringning och när jag ätit mellis och bytt om så hämtade jag upp henne och vi åkte till skogen. Det blev min favoritrunda, en med lite skogsväg och stigar. Vi strosade i lugn takt å hundarna varvade med att busa å att trava efter vad som passade dem. De hittade lite diken att svalka sig i. Efter en timme var vi tillbaka till bilen och vi svängde bort till McDonalds å köpte kaffe innan vi åkte till sommarstugan och fikade, pratade ännu mer och plockade min favoritblommor, liljekonvaljer. Tack för en trevlig eftermiddag!

20140521-220533-79533417.jpg

Kommentera

