Äntligen freestylekurs

Tredje gången gillt heter det ju och det kan man väl säga om min freestylekurs… Först anmälde jag intresse till en som skulle starta längre fram, men de hörde aldrig av sig 😦 Sen anmälde jag och betalade en annan kurs, som tyvärr blev inställd pga för få deltagare, så nu tredje gången gillt har jag anmält och BÖRJAT på freestylekurs, äntligen:) Tack för att du tipsade mig Annelie!

Kursen är i grannstaden Linköping och det första som händer när jag parkerat på en stor parkering är att bilen snett bakom mig backar ut och i den sitter en kompis från A1-kursen jag gick. Vad är oddsen att vi skulle stöta på varandra just där? På något annat ställe i Linköping iklädda hundkläder, javisst, men så här bara så där på en stor parkering var lite roligt tyckte jag. Jag brukar inte vara där jätteofta och hon var dessutom inte hundklädd.

20140530-093554-34554262.jpgEftersom Drömma och jag var lite tidiga gick vi en sväng i den intill liggande parken. Undrar vad den heter egentligen? Jag kallar den parken vid Trädgårdsföreningen, men parken är ju rätt stor och har flera ingångar så den heter säkert nåt annat. Vacker och trevlig var den iaf med sina vackra och väldoftande växter, fina byggnader av olika slag och där var fullt med folk som solbadade, spelade beach volleyboll, pratade, umgick, promenerade å t o m sjöng! Jag blev glad av att strosa omkring där!

Så var det äntligen dags för kursen. Vi var fyra stycken och det kändes alldeles lagom många i den här lokalen. Malin är instruktör och henne känner jag igen från agilityn. Drömma skötte sig riktigt bra, men att jobba längre stunder och få lite krav på sig är inte Drömma van vid. Vi tränade på att gå i takt till musiken, hade lite uppvärmning med de trick vi kunde sen innan och så fick vi prova att i takt göra ett av momenten vid en viss tidpunkt i låten. Det var både roligt och svårt. En gång nös Drömma just när vi skulle göra momentet så det var lite tajmat från hennes sida 😉
Vi tränade lite på att backa oxå, Drömma kan redan backa lite grann så vi vidareutvecklade det så att hon fick backa mot en matta å sen springa tillbaka till mig. De andra tränade på att lära hundarna tänka bakåt.
Efter någon timme var hundarna  och vi trötta och vi rundade av med lite kaffe å eftersnack, vips så hade vi dragit över tiden med hela tjugo minuter!!! Det var en bra grupp och vi trivdes ihop. Det pratades om att vi skulle försöka ha en träning i den ovannämnda parken, kul, hoppas det blir av!20140530-093554-34554757.jpg

4 thoughts on “Äntligen freestylekurs

    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Jag säger nog egentligen oxå bara trädgårdföreningen, men nu när jag gick där började jag bli osäker på om man bara sa det till en viss del…

      Svara

Kommentera

