Störtskur

Om inte det här som kom i natt var en störtskur så vet jag inte… Jag som i vanliga fall sover ganska hårt vaknade å sluddrade sömndrucket ”fan va dä regnar”. Eftersom vi var på landet hördes väl regnet extra mkt, vi är ju vana att sova i stan å där hörs inte regn å sånt på samma sätt, väggar och tak är ju lixom lite tunnare här på landet.
Jag låg där i sängen å väntade på att det skulle börja åska så hårt som det regnade, men ingen åska kom. Efter en stund lättade regnet å jag somnade om. På morgonen var det strålande vackert väder med sol å fågelkvitter och frukost på altanen. När jag checkade av regnmätaren så visade den 10 mm! Jo du, det var ingen dröm, det där med regnet.

20140531-164109-60069702.jpg

Kommentera

