Rosettregn

Ojoj vilken dag, på många olika sätt…

Den började kl 05 när klockan ringde, halv sju stod jag på klubben, iklädd en orange väst och agerade parkeringsvakt. Sen blev det ännu mer funktionärsuppgifter med hinderfix och allt möjligt. Drömma och jag var anmälda till tre lopp den här dagen. Tiden var knapp mellan funkisarbetet och tävlandet, men det gick. Gå bana, hämta hund, värma hund tävla, gå av hund… pang, pang, pang å så funkis igen. Allt gick i ett. Jobbigt, men kul!

Första hopploppet flöt på fint, vid en rak tunnel, hade nog jag lite för bråttom och vid bakombytet så tog jag steget vidare liiite för tidigt, vilket resulterade i att Drömma vände sig om i tunneln, kikade ut på mig och när hon inte förstod mina viftningar så kom hon ut igen, sprang ett varv runt mina ben och in i tunneln. Osis, en vägran blev det där, men vi kom två på en supertid, 5 sekunder före ettan som dock nollade sitt lopp.

Det andra hopploppet gick oxå alla tiders…Där kom vi trea, återigen med fem fel. Den här gången var Drömma snabbare än mig i en sväng och framför slalomet så trampade jag henne så hon skrek i högan sky och då blev det fem fel för kontakt med mig. Annars gick loppet superbra och jag lärde mig av det första loppets tunnelmisstag och gjorde istället ett snällare framförbyte i en liknande tunnelsituation.

Sista loppet var ett agilitylopp och min plan har varit att debutera med gungan, men den var inte med i klass 1 så den debuten fick jag vänta med. Det gör iofs ingenting eftersom vi är långt i från klara med kontaktfältsträningen. Även i det här loppet fick vi fem fel och slutade på en fjärde plats. Felet tror jag kom på en kontaktfältsmiss så det gäller att träna vidare. Jag hade dock inga mål eller förväntningar med agilityklassen heller utan öste på och hade roligt, det var det enda som var viktigt.

Drömma skötte sig kanon hela dagen, jobbade som en maskin och låg sen i sin bur så snällt tills husse kom och hämtade henne. Innan de skulle åka hem ville jag passa på att ta ett kort på henne med rosetterna, men Drömma var inte riktigt med på mina noter och försökte krypa in i  buren för att vila igen. Jag är så himla nöjd med dagen och gör analysen att positiv stress i rätt mängd var oerhört bra för mig. Jag behövde inte analalysera och tänka så mycket innan loppen utan körde så det rök och tänkte positiva tankar, om jag lyckas med det nästa gång jag tävlar vet man ju aldrig, men man kan ju hoppas…

20140603-221401-80041380.jpg
När Drömma fått lifta med hussen, så var det min tur att vara köksa. Tävlingen fortsatte många timmar till, men till sist var alla hinder borta, köket låst, alla datorgrejer, ljud och tidtagning nedplockat och vi pustade ut några minuter innan vi åkte hem kl 21… Det blev en låååång dag det här. En lärorik, rolig och spännande dag, men låååång dag.

Kommentera

