Det spritter i bena

Nä nu är det dags, äntligen dags att sätta igång med träningen igen. Det är alldeles för länge sen och anledningen har varit prioriteringar av olika saker, möten, planeringar, kurser, student osv. Men nu är det över och förra veckan började jag känna ett rejält träningssug. Jo jag har tränat lite grann hemma (och gjort lite chins på jobbet då och då💪) men någon gymträning eller planerad annan träning har inte blivit av. Vi får se om jag kommer iväg till gymmet dem här veckan eller jag sätter prio på cyklingen!

Idag hade jag dock med mig träningskläderna till jobbet och bytte om för att sen ta en omväng hem på cykeln, omvägen blev ca en mil och jag hade rätt okej tempo, men motvind och stark pollenkänning gjorde att jag tog det lite lugnare än jag räknat med. När jag hade utökat omvägen två gånger skulle jag åka hem, men då mötte jag en vilsen tjej på cykel som inte var här i från trakten. Hon ville ha hjälp med att hitta rätt och när jag förklarade, höger rondellen du ser där och sen följ vägen till du ser skateparken, då följer…. å hon såg helt förskräckt ut, skatepark? Nä jag vet inte vilket håll jag kom ifrån! Då blev det ytterligare en omväg och jag slog följe med henne och så jag kunde peka ut henne mål. En god gärning från min sida och så fick jag extra motion, en win win situation 😀
Jag cyklade hem och landade i soffan ett tag, tog lite kaffe å nåt att äta. Sen fick Inez hänga med ut på en powerwalk, min BFF ❤️

20140617-231348-83628364.jpg

One thought on “Det spritter i bena

  1. Snurran

    Vad gulligt av dig att visa vägen, många andra hade nog bara nöjt sig med att försöka förklara igen och sedan lämna personen åt sitt öde :-/

    Svara

Kommentera

