Min BFF

Inez är min BFF (best friend forever om någon undrar…)

Hon hänger med mig i vått å torrt, knusslar aldrig när det är dåligt väder, springer när jag springer, vilar när jag vilar, blir glad när jag är glad å vill alltid hitta på saker med mig. Hon ställer alltid upp när jag frågar.

Idag frågade jag om hon skulle följa med på en powerwalk runt Strömmen, som skjuten ur en kanon stod hon i givakt vid ytterdörren och nästan hoppade i selen själv. Jag tänkte att den där pw:n är väl mest att glömma för Inez har gått å blivit lite dryg å nosig på ”äldre” dagar. Hon tycker att hon kan nosa när hon vill, strunta lite i när jag ropar och såna saker, men jag älskar henne ändå. Alltså tänkte jag att jag hellre hade ett lite långsammare tempo och trevligt sällskap. Men döm av min förvåning när Inez tog selen som tecken på arbete och knappt nosade alls. Hon travade på jättefint och rätt var det var hade vi börjat jogga! Bra gick det och hon hade ett perfekt tempo, precis lagom med mig. Om jag sprang aningen snabbare föll hon över i galopp och lade sig framför istället och blev utan att jag frågade, min draghjälp. Vi sprang i intervaller och tog det lite lugnare när vi gick. Inez har ju problem med ryggen å för mkt ny slags träning på en och samma gång kan ju slå tillbaka och det vill jag inte.
Vi gick av i ca tio minuter och då fick Inez nosa lite igen om hon ville, fast det gjorde hon knappt.

Det var så härligt med sällskapet och vi hade sån där teamkänsla som Martina Haag pratade om i Svett&Ettikett. Att man skulle ha en teamkänsla och jobba för varandra och peppa i stället för att tävla mot varandra hela tiden. Just joggningen gjorde vi oxå enligt Martinas devis som hon pratat om i vinterpratet på P1, fast jag gick mest för att jag får ont i benen inte för att jag inte orkar!

Tack älskade Inez, mattes lilla raggsocka för att du är min BFF och alltid står vid min sida, redo att hänga med mina utmaningar! Nospuss till dig

20140617-231458-83698875.jpg

One thought on “Min BFF

Kommentera

