Kvällstävling

I tisdagskväll var det återigen dags för kvällstävling på Catharinas agilitycenter. Vi brukar försöka åka dit och träna på att tävla, prata med kompisar och titta på söta hundar och duktiga förare. Den här kvällen var jag seg, så seg att jag messade till kompisen att hon skulle anmäla mig för jag skulle inte hinna i tid. Men så sen blev jag inte till sist… när jag väl kommit iväg alltså!

Drömma och jag startade i både hopp- och agilityklassen. Hopploppet gick så jäkla smidigt och flöt på så bra, men så tappade jag bort mig i slutet av banan, men körde på ändå, å missade tyvärr ett enda jäkla hinder, typ tredje från slutet. Det var en tarvlig disk, men loppet kändes så lyckat så jag faktiskt kände mig som en vinnaren ändå.

Som vanligt var jag funktionär när jag är på tävlingen, vi brukar hjälpa till så gott det går, dels för att det inte så bli så sen hemkomst och dels för att det är himla roligt att vara funktionär 🙂

Agilityloppet fick bära eller brista. Jag hade min plan klar och körde igång. Jag vet ju att Drömma inte har befästa kontaktfält, men i det här läget var det flytet som spelade roll och flöt gjorde det. Men några kontaktfält, nja vi lyckades väl träffa uppfarterna och en nerfart. Balansen hoppade Drömma över kf, sen hade hon en jäkla fart upp på gungan. Skönt på sätt och vis, eftersom hon varit så avvaktande och reserverad på gungan, men en träning så släppte det plötsligt och hon flöööög över den, ja helt bokstavligt talat och bildligt, för hon tog sats och bara hoppade rakt ut. I det läget borde man kanske tagit om gungan, men å andra sidan så vet hon inte vad felet är och jag valde att jag skulle träna gungan separat en annan dag, flygturen var nämligen lite smått väntad, men jag hade hoppats på att få in en halvhalt så hon skulle bromsa ner, men nä, det gick inte heller. Vi kom i mål på 10 fel, fem på de vardera kontaktfälten och hamnade på en andra plats (vi var bara två som klarade oss över kontaktfält så får man nöja sig med att komma tvåa 😉

Nöjda med kvällen åkte vi hemåt i en solnedgång som var helt magisk, så fin att jag faktiskt stannade bilen mitt på vägen för att fota den! Sen sov vi gott, både Drömma och jag! ❤

20140626-224712-82032811.jpg

Kommentera

