Smultronstället

Enligt ”gammal” tradition, den som yngsta dottern en gång skapade, så åker vi årligen till Smultronstället i Söderköping och slår till med glassfest. Då får man beställa vilken glass man vill. Det har blivit lite svårare för mig iom min allergi, men visst finns det god glass, men jag älskar ju nougatglass å wienernougat med mera, men sånt är big no no, nu för tiden.

I år beställde jag en Broadway, en glass med chokladfugde och brownie, yummie! Tyvärr var inte vädret på topp så man blev lite väl kall efter glassen, men som tur är finns det filtar att låna. Regnet hängde i luften, men höll sig borta, men lite småruggigt blev det efteråt så nån längre promenad i pittoreska Söderköping blev det inte iår. Men Söderköping ligger ju nära, så vi åker nog ner och strosar lite en annan dag om jag känner oss rätt, dessutom kan man ju passa på att äta den goda hemgjorda italienska glassen på Konfekthörnan. Den går inte heller av för hackor!

20140626-221814-80294699.jpg

Kommentera

