Sista dagen

20140803-130943-47383705.jpg
Idag passar jag på att njuta lite extra, det är sista lediga dagen innan jobbet drar igång! Maken skulle spela en runda golf och jag passade på att dra mig någon halvtimme innan jag gick upp och åt frukost. Sen packade jag väskan med badkläder, kaffe och hundgodis och tog med mig hundarna till Skiren. Ingen trängsel på den stranden inte!

Vi började att gå klosterleden till andra sidan sjön, hundarna fick doppa tassarna och dricka lite innan vi gick tillbaka till stranden. Ingen annan hade dykt upp så hundarna fick vara lösa och rejsa runt lite som de ville. På en klippa ganska långt bort såg jag ett par med en hund som badade, men avståndet var så långt så man glömde bort att det var någon mer där. Det var jätteskönt i vattnet trots det kraftiga åskovädret och regnet som kom i natt. Hundarna plaskade mest, jag lyfte jag ut dem så de fick simma in mot land. Plaska är roligare än att simma, men de simmar fint.

Jag plaskade oxå runt en del, det var ju så skönt i vattnet! Efter ett tag blev det kaffe för mig och godissök för hundarna. Det här var en himla skön start på dagen och jag undrar varje gång jag gör sånt här varför i hela fridens namn jag inte gör så här oftare?!

20140803-130944-47384315.jpg

 

 

Kommentera

