Livet idag…

Idag har jag tänkt mkt…

Tänkt på mitt liv, på andras liv, på mitt kommande liv… Tänkt på att man går och gnäller, alla gnäller, men är det befogat? Ibland glömmer vi bort att vara tacksamma för det vi har, för det vi erbjuds här i livet. Vi inser inte värdet av det lilla, underskattar ofta oss själv (det är jag expert på). Vi måste lära oss vara mer tacksamma och våga chansa, våga hoppa på tåget mot nya äventyr fastän vi inte vet om vi klarar av utmaningarna, men då har vi iaf provat.

Jag avskyr att jag som bitterfitta inte uppskattar min omgivning som jag borde, avskyr att jag har nåt jäkla onödigt kontrollbehov (även om det har blivit bättre med åren), avskyr att jag inte är lika öppen som jag vill vara, avskyr att jag har dåligt självförtroende och framförallt avskyr jag prestationsångesten som kommer som ett brev på posten så fort något med krav finns i min närhet.

Jag tänker hoppa på det där tåget som kommer… och sen ska jag knuffa ångesten över stupet och börja tro på att jag faktiskt kan och även om jag inte lyckas varje gång så är folk nöjda. Jag har chefer som litar och tror på mig, jobbarkompisar och kunder som gillar min närvaro och är nöjda med min arbetsinsats och sist men inte minst så har jag en fin familj och fina vänner som älskar mig trots att jag inte alltid är så jäkla go’ att dras med.

Tack för att ni finns i mitt liv! Alla har ni olika roller och förhållande till mig, men ni behövs allihop! ❤

4 thoughts on “Livet idag…

    1. LindasHundliv Inläggets författare

      😉 Nädu Ann, ett annat stoort uppdrag väntar om hörnet… Men så klart att jag kör Uno, men vi kanske ska provköra en gång, det är ju typ 4 år sen jag körde honom!

      Svara
  1. Agneta

    Oj, det var djupa funderingar…..låter spännande med tåget i alla fall, när åker du? Packa lätt, så ska du se att prestationskraven och ångesten inte ryms i väskan! 🙂

    Svara

Kommentera

