Ska man lyda lagen?

Idag fick jag ovett för att jag följde lagen!

Hundarna och jag gick promenad. Efter att ha plockat upp efter hundarna, vill man ju gärna göra sig av med påsen. Jag ser mig omkring och jorå, se där en papperskorg med lock. Jag går ett tiotal meter, tänker lyfta på locket och då öppnas fönstret och en tant säger barskt åt mig…

Den papperskorgen är inte till för sånt däääär!!! Å så spände hon ögonen i mig.

-Oj, ursäkta, säger jag… å stänger igen… utan att kasta påsen…

Sen flög djävulen i mig och jag vänder mig om å skriker..

-Du kanske hellre hade velat att skiten skulle ligga kvaaar, kärringjävel…

*suck* ja jo jag vet überbarnsligt, men fan, ska kärringen ge mig ovett för att jag plockar upp efter mina hundar och tänker kasta påsen i en papperskorg!? Nä, lite skit kan jag ta, men inte det där… Sen gick jag en bra stund efteråt och funderade på varför jag ursäktade mig för att jag skulle kasta något i en papperskorg och varför en så knäpp kärring gjorde mig så upprörd när jag trots allt gjorde rätt…

Ibland är livet lite konstigt.

7 thoughts on “Ska man lyda lagen?

  1. Agneta

    I vår kommun plockades alla hundlatriner bort när det skulle sparas pengar och då slängde ju folk bajspåsarna i de ”vanliga” sopkorgarna, men oj vilket liv det blev!!!
    (Nu har hundlatrinerna kommit tillbaka )

    Svara
  2. elvistango

    Bra gjort av dig tycker jag. Du hade två val som du säger, antingen låta skiten ligga kvar så tanten kan trampa i det, eller kasta det i soptunnan. Kanske är så att hon gillar lite skit under fötterna 😉

    Svara
  3. LindasHundliv Inläggets författare

    Jag förstår iofs tanten på sätt och vis… men herregud, det var väl bättre att jag kastar en bajspåsen än att låter det ligga kvar och se allmänt äckligt ut. Här delar ju kommunen ut gratis bajspåsar så de borde ju vara måna om att vi plockar upp… Kanske ska man föreslå att de utökar latrinerna…?

    Svara

Kommentera

