Bara trevligt

Idag har det bara varit trevligt. Tänk om man alltid mådde så här bra 🙂

Dagen började med en lugn start, sovmorgon och frukost framför Nyhetsmorgon. Korven delades upp i fina, små bitar och sen drog hundarna och jag till Linköping för att träna med freestylegänget. Jag hade båda hundarna med mig och Inez fick träna på en del moment och jobbade superfint. Hon fick även vara stand-in när Annelies hund blev lite trött och Inez blev ännu gladare. Ju mer jobb ju bättre tycker hon.
Drömma jobbade på fint och var väldigt följsam. Hon tappade bara fokus två gånger och visade en underbar stadga när jag hoppade och dansade runt henne. Drömma var oxå helt obrydd över Malins barn idag *jippie* Barn är annars något som hon är lite vaksam över och faktiskt kan tänka att försöka skrämma. Men idag kunde inte Drömma backa så bra, kanske för att jag inte hade någon utmärkt sak att backa till. Hon backade några steg och det blev ofta ganska snett. Vi bytte rätt snabbt moment.

IMG_1953.JPG

Efter två timmar i lokalen begav vi oss till Valla och träffade Assie och hennes fina gossar för en promenad i Vallaskogen. Tjejerna skötte sig kanon vid både hundmöten, förbipasserande cyklar och gående, ja jag blev faktiskt lite stolt.
Sen såg vi ett vildsvin med två kultingar, fast det var förstås i nåt konstgjort material. Inez tyckte de var überläskiga trots de stod alldeles stilla och trots att hennes modiga matte stod och lutade sig mot grismamman. Drömma var modigare, hon gav ena kultingen en puss 😉
När jag sen satt mig på huk så gick Inez fram till mig, men nosa på grisen, nä det ville hon inte…
Lite småtrötta, men nöjda åkte vi hemåt igen. Hundarna var galna till tusen när vi kom hem och tyckte de skulle ha sin kvällsmat! Typ, nu, två timmar tidigare än vanligt. De var jättejobbiga, men jag gav mig inte. Hundarna fick allt vänta tills det var middagsdags. När maten till slut serverades lugnade de ner sig och sov sen gott ett par timmar. ❤

IMG_1963.JPG

Kommentera

