Freestylekurs

Hihi, Kalle Blomkål… ja det var vad ena kurskompisen råkade skriva när hon menade Kalle Blomqvist å så var det fnisset igång. Jag går kurs ihop med galna (galna i positiv bemärkelse förstås) och entusiastiska människor som inspirerar. Vi är fyra tjejer som börjar bli lite freestylenördar och det är väl bra. Ju nördigare ju bättre.

Idag har vi klippt musik och tränat starter/början av program utan belöning. Drömma var riktigt följsam och vi gjorde små ”twister” på svängar osv… Jag hade fyra grundmoment som jag tänkte skulle vara med, fotposition, åttan, slalom, följa mig bakåt (nos mot nos) och sen har jag snitsat till dem med lite snurrar mm… Malin kom även på en gullig avslutningsposé som jag ska träna in. Sen är det bara att träna, träna och åter träna så att alla moment sitter var för sig och sedan länka ihop dem till ett program! Peace of cake lixom 😉

Det här är en del av min inspiration och grund till programmet, resten får ni fortsätta vara nyfikna på ett tag till :p

Kommentera

