Allt å ingenting

Idag har jag hunnit med allt och ingenting…

Dagen började med lite funktionärsarbete på förmiddagen. Agilitytävling så klart 🙂 Roligt att vara funktionär och träffa folk och ”fä” och se så många duktiga ekipage och träffa vänner jag annars bara chattar med för att vi bor längre ifrån varandra än vad som är brukligt. ;p

Dagen fortsatte med en sväng på skördemarknad (eller om det hette höstmarknad) på Färgargården. I år blev det en vacker ängel gjord i typ taggtråd och så en perenn, en stjärnflocka som fick följa med hem.

När vi var hemma igen började det spritta lite i kroppen, jo man blir ju lixom taggad på hundträning när man går kurs å åker på tävlingar. Inspirerad. Senaste kurstillfället var jag så taggad inför och blev så nöjd med efteråt att jag fortfarande flera dagar efter var glad och nöjd över mitt blivande freestyleprogram 🙂 Drömma har tricktränat på sin avslutningspose och Inez fick träna på ett ”vanligt trick”. Det ingår än så länge inte i något program… Vi har haft två träningstillfällen i köket med några timmars mellanrum.

I trickvilan passade vi på att gå en promenad och ha lite geocaching i närområdet. Två av tre cacher hittades på en trekvarts promenad. Den fjärde hoppade vi över helt för givetvis var det en hoper barn som lekte just där.. Så vi får gå tillbaka en annan dag.

På kvällen blev det datorstirrande och titt på youtubeklipp med freestyle medans mannen fixade tacolax från Ulrika Davidssons bok om 5:2. Gott som vanligt. Jag däremot fixade sen efterrätten tillsammans med dottern, melonsorbet 🙂

IMG_2092.JPG

2 thoughts on “Allt å ingenting

  1. Agneta

    I morgon har vi höstmarknad eller om det heter skördemarknad? 😉 Jag ska nog dit i samband med röstningen. Känner faktiskt ingen som helst inspiration för träning med hundarna just nu, men det kanske kommer….vi har ju fullt upp med geocaching och svampletande i stället. 🙂

    Svara

Kommentera

