Vad ska man välja?

Idag är det val, som om nån skulle missat det… Men det här är nog det svåraste valet av riksdagsval jag har varit med om. Nu på valdagen har jag ännu inte helt bestämt mig, från att ha haft fyra valbara partier så har det nu halverats till två, två som står varandra rätt nära… Men än har jag några timmar på mig att välja, allt beror ju egentligen vilken av alla frågor som är viktigast. De flesta partier har ju saker som jag tycker är rätt…

Marcus Oscarsson har i år lett enligt mig väldigt pedagogiska valskolor som hjälpt mig ganska mkt i mitt valtänk och faktiskt oxå ökat mitt intresse för politik. Jag har sökt information på hemsidor, kollat in intervjuer och gjort valkompasser. Ja nu ska jag bara tänka en stund till innan jag ska till vallokalen!

Du går väl och röstar!? Gör din plikt och har du inte bestämt dig så rösta åtminstone blankt. Alla röster är viktiga!

IMG_2096.JPG

2 thoughts on “Vad ska man välja?

  1. Agneta

    Ja, jag har nog aldrig tidigare klurat och funderat som detta år. Jag har sökt, läst, frågat, lyssnat och googlat och till slut kommit fram till vad jag ska välja. Vad som är viktigt i valet styrs ju lite av vart man är i livet. Förut var det barnomsorg och skola, nu är det jobb för ungdomar och mitt hjärteämne äldreomsorgen förstås! 🙂 Lite speciellt med en förstagångsväljare i familjen också. 😀

    Svara

Kommentera

