Alltså jag bara…

…älskar klickerkloka hundar och shejping… <3<3<3

Idag kom jag på att jag haft så fullt upp i livet att jag glömt bort att träna på trickutmaningen jag brukar vara med på. Den här gången är det Greppa pinnen. Inez kan det redan lite sedan en tidigare träning av det, men vi kör ändå från grunden.Det blir mkt klick och godis i början, men jäklar så roligt att se när de utvecklas, tänker själva och använder alla tricks de kan och lite till för att komma underfund med vad de tror att jag vill att de ska göra…

Inez provade att bita lite i pinnen när hon blev frustrerad i slutet av passet, Drömma däremot var seg i starten och ville inte alls först peta på pinnen, hon backade mest och visade att hon kunde ligga dekk (hakan i golvet), men till slut så kom hon på det och fixade ett par repetitioner innan vi avslutade passet.

Nu har vi paus och hundarna blev så trötta av att tänka så de sover sött i min och husses säng 🙂

IMG_2178.JPG

Kommentera

