Tjoo vad det friskar i

Ja både här och där skulle jag vilja säga…

En kompis skrev ett inlägg om att hon hade svårt att säga nej, att hon var så trött osv. Jag vet precis vad hon pratar om och har två ggr skrapat näsan i den berömda väggen, men jag har lyckats bromsa precis så jag slipper sjukskrivning, men det har varit på gränsen varje gång.

Nu händer mkt på jobbet, en sjukskrivning gör att jag och några kollegor får jobba mer. Både roligt, jobbigt, spännande och utvecklande och framförallt självförtroendet får sig en ordentlig push uppåt! Förra veckan (eller om det t o m var förrförra) så kände jag mig mest stressad och otillräcklig, men nu har jag hittat min plats och även om jag inte hinner med allt eller vet hur saker funkar så lär jag mig massor och får hjälp att lösa problemen. Det jag inte hinner lösa får vänta och det största ansvaret ligger inte på mig.

Men nu blåser det igen, friska vindar, spännande vindar. Jag har nämligen utökat min tjänst till att börja jobba med intern revision och ska bland annat granska att skyddsronder sköts, att arbetstagare får den introduktionen de behöver, att arbetsmiljön är bra osv. Det känns superkul! Det är ju sånt som jag velat jobba med i så mååånga år och nu har jag äntligen fått chansen. Jag har inte ens sagt till cheferna att jag är intresserad och jag visste inte att tjänsten var ledig, men de hade rekommederat mig på ett regionmöte 🙂 Kan lova att jag blev både stolt och smickrad när jag fick höra det. Och idag ringde alltså telefonen och ställde frågan till mig och jag svarade JA, bara så där 😉

Idag har det hänt många bra saker och jag känner mig stark, glad och driven, självförtroendet är på topp. Nu ska jag bara försöka att nöja mig med det här ett tag och inte ta på mig mer saker, men chefen vet om läget och en del av min historia och det känns bra.

Simma lugnt säger jag till mig själv och alla andra där ute. Ha roligt, var aktiv, men kom ihåg att säga nej ibland. Det är OKEJ att då och då ligga i soffan och kolla på serier, Orange is the new black är min nya vän :p

5 thoughts on “Tjoo vad det friskar i

  1. Ida

    Kul med ny utmaning på jobbet! Det är ju det där som gör att man behöver få rätsida på andra saker. Livet är inte bara hundklubben. Livet är jobb och livet är familj. På något vis förväntas man hålla alla bollar i luften samtidigt.. Skönt att du verkar må bra nu!

    Svara

Kommentera

