Höstig present

Helt plötsligt har jag börjat hitta tillbaka till känslan och glädjen att pyssla. De senaste gångerna har det varit blomsterarrangemang med lönnrosor.

Jag har förmånen att jobba med folk som har ursprung från annat land än Sverige. Man lär sig nya högtider å annat intressant med åren. Den här helgen är det bajram, firandet man har när ramadan/fastan är slut. Man träffas ungefär som vi kristna svenskar gör vid jul/påsk, man äter god mat och givetvis serveras baklava och man umgås med nära och kära. Det önskas en ‘glad bajram’. Det händer att man ger varandra någon liten gåva.

Det fick mig att tänka att jag skulle ge jobbarkompisen en present. Hon hade nämligen sett en bild på mitt första blomsterarr. å tyckte det var så fint. Sagt å gjort, jag gav mig ut och plockade material till presenten. Hon blev jätteglad och överraskad, så roligt att få glädja någon. 😊
Så här såg blomsterarrangemanget ut!

IMG_2351.JPG

2 thoughts on “Höstig present

Kommentera

