Rens, röj och nytta

Dagen har bestått av rensning och röjning.

Vi började hemma och röjade i barnens rum, den äldsta har ju flyttat ut och således renast i rummet, men egentligen har hon bara sorterat allt i olika säckar. Jag vet inte hur många säckar det stod totalt, men vi fick gå igenom dem igen, en del blev att kasta, andra att skänka till Hela människan och en hel säck till kompisarnas barn som har precis rätt storlek.Hon blev överlycklig över kläderna och sken som en sol när jag lämnade säcken. Roligt att kunna glädja och att kläderna kommer till använding igen.

Vi hade även lånat en släpa för att röja och rensa och kasta massa skräp på landet. Jo det mesta var redan fixat i en stor hög, men så skulle ju högen forslas bort oxå och det tog oss hela sommaren… Men nu så är den äntligen borta.:)

Jag har klippt gräset, det var jobbigt värre. Gräset var så himla grovt och fuktigt att klipparen fick jobba hårt och jag med. Men nu är det mesta gjort, men trimningen är kvar för trimmern ska in på lagning… En helt ny som inte går att starta?! Jag undrar vad det är för fel? Var har haft den igång och sen ville den inte starta mer… och Nej bensinen är inte slut. 😉

När vi lämnade kläderna till kompisarnas dotter passade vi på att göra ett byte. De säljer sportartiklar på sitt företag Maxpuls och jag passade på att prova ut en cykelhjälm som skulle få följa med mig hem. Mina jobbarkompisar, kompisar och kunder har tjatat på mig för att jag cyklar utan hjälm och nu har jag äntligen fått ändan ur vagnen och skaffat mig en. Det blev en lila med diskreta guldrankor på, eller nåt! Den matchar väl typ min lila cykel iaf 😉

Kommentera

