Jobb, jobb

Har alltid haft en förkärlek till ordning och reda, schema och att rätt ska vara rätt…

När katten är borta dansar råttorna på bordet, eller hur är det man brukar säga… Nu är vi tre råttor som dansar å rör om i grytan på jobbet. Men vi har hjälp av folk från Linköping och marknadschefen förstås. Var man än vänder sig så stöter man på något problem som ska lösas. Helt plötsligt så hamnade jag med alla schema.. Eller  det att vi hamnade på kurs i Linköping för att få info om ett nytt program vi ska arbeta med, som är kopplat till en app i telefonerna, jippie! Det som jag bett om hela tiden 😉 Jag sa iofs att jag skulle ha en platta att bara registrera allt på istället för papper… (fast det förbättringsförslaget hamnade nog lite lätt under en hög med papper hos dåvarande chefen)… Imorgon kommer förhoppningsvis nya telefonen och ett kundbesök, schemaarbete och samtal med chefen är inplanerat.

Helt plötsligt känns det så roligt att jobba! Från att ha känt sig som en grå liten mus som inte är värd speciellt mkt, får man nu presentera anbud (som dessutom godtas), vara med på utbildning, köpa grejer man kan tyckas behöva, ändra i verksamhetsplaneringar och ge folk mer tid att städa på så det blir ett fint resultat. Vad som sägs om mig (oss) ute på fältet har jag ingen aning om, men det skiter jag faktiskt i för jag har roligt på mitt jobb och känner mig glad och betydelsefull. Dessutom får jag utvecklas och växa som person och det känns superbra!

Det blir långa dagar och ögonen går i kors, men å andra sidan har jag en fin känsla när jag går från jobbet så de övertidstimmarna gör faktiskt inget. Jag kunde väl aldrig tänka mig att jag skulle ha så här roligt på jobbet 😉

2 thoughts on “Jobb, jobb

Kommentera

