Kursavslutning i höstmörker

Igår var det kursavslutning på agilitykursen jag höll tillsammans med Ann (och Inger). Ett stort gäng nybörjare har kämpat på med hormonstinna hundar och utvecklats något enormt. När jag gav dem beröm precis innan vi sa tack och hej så fick jag gåshud 😉 Då är man nog lite stolt över deltagarna tror jag 🙂

Hundarna fick prova på en liten bana, som iom med höstmörkret blev svårare än vi trodde när vi byggde den i dagsljus… Men med lite modifiering och hjälp så lyckades alla hoppa iaf delar av bana, alla hade inte nåt hela vägen fram i sin utveckling så då fick de förstås köra bana efter sin egen förmåga.

Höstmörkret betyder mindre hundträning, iaf när det gäller agility för min del. Jag är alldeles för rädd att halka eller på annat sätt skada mig och inte ser man hundarna och hundarna ser inte hindren. Däremot så finns det ju massa olika småövningar man kan träna på inomhus eller i korta pass på någon grässnutt så nu har jag förberett kursarna lite på hur man kan använda rustaslalom och idag blev jag alldeles i gasen när jag satt å tänkte så helt plötsligt hade jag börjat rigga filmkamera och förbereda olika filmer för att senare klippa ihop lite så kursdeltagarna har lite vinterträningspyssel att styra med i väntan på vårens kurs.

Tänk om jag vore lika ihärdig i min egen träning som jag blir när jag brinner till å blir taggad på såna här saker. Att det kan vara så roligt att lära ut saker 🙂 Jag hittade flera gamla klipp på Drömma och träningen vi haft med bl a slalom. Här kommer ett!

Kommentera

