Sådan matte…

Ja så brukar man ju säga… Sådan matte, sådan hund, eller om det egentligen är sådan husse, sådan hund, ja ja, sak samma…

Idag har vi haft ensamtid Inez å jag, vi har varit på behandling. Inez har haft ont i ryggen ett tag och får det då och då, hon har ju spondylos. Jag tror att Inez snedbelastar eller kompenserar så hon blir spänd och får ont. Nu var det dags att få bort det elaka ”göra-ontet”. Inez hade tid för ultraljud och vi har varit där flera gånger tidigare. Det funkar bra och Inez vet att hon får frolic, så hon är rätt nöjd 😉

Den här gången var det även dags för mig att få en liten behandling. Jag har fått det förr och har blivit av med spänningarna. Nu har det varit mkt på jobbet, både med långa arbetsdagar, problemlösningar och med nya arbetsuppifter så spänningarna i axlar och nacke hade blivit lite väl kraftiga. Tur att det finns hjälp att få!

Med en förkylning som bråkat till å från i kroppen, men aldrig brutit ut har gjort att träningen har gått i stå. När tiden äntligen finns så känner jag mig lite hängig eller har ont i halsen. Min kropp mår bäst av att träna och jag tycker dessutom att det är roligt att träna… Nu hoppas jag att det blir bättre i kroppen så jag kan köra i gång med träningen igen och få tillbaka rörligheten.

Det är irriterande att inte kunna träna. Jag vill ropa ”gymmet here I come”, jag saknar stället!

Kommentera

