Julafton på eget vis

Iår firar jag julafton på mitt eget vis.

Redan för kanske två månader sen började jag känna olustkänslor inför julen… Jag älskar jul, tomtar, julmaten å myset…. Men ändå kom den där känslan över mig och jag började må dåligt… Efter mycket funderande å stöd från bästa kompisen så tog jag beslutet att inte följa med på julfirandet. Efter flera veckors psykiskt förberedande tog jag mod till mig och berättade för maken… som genast stöttade mig och tyckte jag tagit ett bra beslut. Dumt att göra nåt man inte mår bra av om man kan undvika det, sa han. ❤️

Julafton började hemma med familjen och vi firade enligt vår egen nya tradition. Efter en lugn förmiddag åkte ”svärsonen” till sin familj och maken och döttrarna iväg till släkten.
Själv valde jag att ta en långpromenad med hundarna, fixa smörgåsar med julskinka, köttbullar och rödbetssallad och lite glögg och lussebullar till det… Känns konstigt att vara själv en dag som den här, men jag njuter av lugnet och känner mig nöjd med beslutet.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/731/61268206/files/2014/12/img_3596.jpg

2 thoughts on “Julafton på eget vis

  1. toktassarna

    Här firas inte heller jul.Visserligen är vi två, men nån jul finns inte riktigt. Ingen julmat iaf. God middag visserligen, men inget jultema.

    Svara

Kommentera

