Mål och löften under 2015?!

Jag har under de närmaste dagarna funderat lite löst kring det här med mål och nyårslöften… Jag har aldrig tidigare gett någon nyårslöfte så det låter jag bli även detta årsskifte. Däremot så ska jag FÖRSÖKA att ta mer hand om mig själv och min familj, vara lite mer närvarande och lyssna på kroppens signaler om att jag inte riktigt orkar.

Jag har under 2014 gjort stora förändringar i mitt arbetsliv. Från att ha varit lokalvårdare 80% av tiden och teamledare 20% har jag istället ändrat procentsatsen till att vara lokalvårdare 20% och kundsamordnare 80% plus att jag tackade jag till tjänsten som intern revisor. Ja jag vet ekvationen går inte riktigt ihop, men jag ville verkligen ta den här chansen… På några veckor/månader har jag gjort en enorm resa och lärt mig otroligt mkt på jobbet. Jag gör fortfarande många fel och misstag, en del värre än andra, men jag lär mig och gör förhoppningsvis inte om misstagen. Jag har pg a den nya tjänsten fått en helt annan syn och glädje på jobbet, även om det är otroligt mkt att göra och lära sig.

Målet för min egen del är att inte vara så aktiv i klubben (vilket jag inte varit värst mycket under det gångna året heller). Jag hjälper till när jag känner jag har tid och ork. Prio 1 under 2015 kommer vara att träna, både mig själv och hundarna och gå lite kurser (Drömma är redan anmäld till en som börjar sista veckan i januari).

På hundfronten har det hänt massor och ingenting…

Drömma: Hon gjorde en stor utveckling i sitt tävlande. Från att ha haft ett struligt slalom på våren, tog vi vår första pinne Hoppkl 1 och gjorde flera fina lopp med topp tre placeringar. Sen kom det käppar i hjulet och Drömma blev sjuk, vi fick dispens, men lusten att tävla försvann en del. Det kändes som det var annat som var viktigare. Men jag saknar agilityn och ska försöka komma igång med lite träning igen och kanske, kanske jag vågar tävla under 2015.
Vi gick också en freestylekurs och hamnade i världens bästa träningsgäng som är stöttande och peppande och vi försöker träna ihop så ofta vi kan. I maj planerar hela gruppen en debut så då hoppas jag att programmet sitter och att mina nerver håller sig på plats.

Vi har tränat lite rally också, men nä jag hittar inte riktigt rätta gnistan där, för Drömmas del får nog rallyn ligga på is ett tag till…

Inez: Vad har hänt i Inez liv då? Inte mycket känns det som… Vi har lite sporadiskt tränat rally, men lagom när vi kommer igång så får Inez ont i ryggen och får gå på smärtstillande. Hon brukar få följa med på freestyleträningarna och slipa detaljer och öva freestyletrick, både nya och gamla.

I höstas var jag på en föreläsning om den gamla hunden och Inez gjorde också en seniorstatus undersökning. Värdena var fina, men hon har blivit lite tunn i bogen och hade gått ner lite i vikt. Vi ökade hennes fodermängd och började köra lite muskelstärkande övningar. Om vi kommer satsa på att starta i avancerad klass i år vet jag inte. Vi tar en dag i taget.

Vad har ni för mål för 2015?

Har ni gett några nyårslöften?

5 thoughts on “Mål och löften under 2015?!

  1. Agneta

    Kul att läsa!
    Jag ska sammanställa den ”bucketlist” jag gjorde förra året och göra en ny för detta år. Många av sakerna som inte blev gjorda får väl flyttas över helt enkelt.
    När det gäller hundarna har jag inga mål alls,( förutom att hålla Kira så smärtfri som möjligt.)

    Svara
  2. toktassarna

    Jag kör samma nyårslöfte som förra året, ta så få plastkassar som möjligt när jag handlar och dricka vatten till varje måltid. Sen behöver jag mer harmoni i mitt liv, men det behöver inte vara ett nyårslöfte…

    Målen är svårare. Minka ska bli tävlingsklar, blir myndig i augusti. Kaia ska tävla med både mig och hussen.

    Annars är nog årets stora mål och arbete att arrangera ett så bra SM som möjligt i juni!

    Svara
    1. LindasHundliv Inläggets författare

      Det ska bli spännande att se Minkas utveckling och SM. Det blir säkert superbra båda delarna!

      Av nyfikenhet undrar jag vad du dricker till måltiderna om det inte är vatten? Jag är vattendrickare och föredrar vatten före annat. Men när jag lyxar till det blir det läsk eller vin/öl.

      Svara
      1. toktassarna

        Inget alls. That’s the problem 😀 Förr drack jag stora mängder mjölk men när jag slutade med det slutade jag lixom dricka alls. Vin tycker jag inte om, öl gillar jag inte heller, läsk dricker jag extremt sällan (typ bara till skräpmat…). Lyx skulle väl vara en cider då. Men jag har inga problem att dricka inget alls. Tills jag får kramp i musklerna…

Kommentera

