Tävling på G

Ja ibland kanske det kan vara så… Att det är bra att vara sjuk. Bra att bromsa om allt går för fort eller bra för att man blir uttråkad av att vara hemma å göra ingenting. Ja hur som helst verkar det vara bra för nu kom jag till skott när det gäller att anmäla Drömma till agilitytävlingar igen… Klass 1:an i Värnamo hade jag tänkt att anmäla till, men så kändes det oinspirerat å ensamt så jag tänkte strunta i det. Rätt var det var så damp ett mess ner och kompisen frågade om vi inte skulle anmäla.

Sagt å gjort!Foto Martin Rimsby

När vi ändå var igång så påpekade en annan klubbkompis att det fortfarande gick att anmäla till en tävling i Strängnäs, så ja, jag gjorde det enda raka och anmälde oss dit också. Fast vad jag inte förstår är, varför?? anmälde jag till agilityloppen, för några kontaktfält har vi inte, inte heller respekt för gungan, men, men…. Man kan ju träna starter eller nåt 😉 Det viktigaste nu är att komma igång å ha roligt. Leka tävling helt enkelt. Och att Drömma mår bra förstås. Skulle det dessutom gå bra så är det bara en stor, stor bonus 🙂

Det känns härligt att vara på gång igen!

Kommentera

