Back to work

Idag var det dags… att återgå till jobbet efter en veckas sängliggande. Jag var inte 100% återställd, men kände ändå att jag nog kunde jobba. Den där mattheten får man väl dras med i närmare en vecka till tänker jag.

Jobbet gick förvånadsvärt bra, men jag märkte av att flåset inte riktigt var på topp. Varm som sjutton blev jag också, men tog det lugnt och tog vätskepauser och småraster. Jag skulle bara jobba halv dag enligt tidigare planer, så jag svängde bara förbi kontoret och för att checka läget inför imorgon och kolla igenom mejlen, men då började musten ta slut och chefen tyckte jag gott kunde köra halv dag trots det blivit ändrade planer. (bra chef det där).

På vägen hem åkte jag och mötte upp Fodaxbilen som kom med min första leverans av färskfoder till hundarna. Det förpackades och lades i frysen, hundarna verkade sugna på att smaka. Efter lite macka och kaffe var jag slut som människa och lade mig för att vila ett tag. Hundarna höll mig sällskap och jag lyssnade på en ljudbok. Tänk om man alltid hade det så lugnt och skönt…

Imorgon är det full körning, hoppas jag orkar med det. Jag var mer tagen av arbetsdagen än jag hade räknat med…

Kommentera

