Om det nån gång kunde gå som man ville…

I december köpte jag en springer, en slags hållare som man monterar på cykeln och sedan fäster huden i. Jag har länge gått å sneglat på dessa, men tyckt de var för dyra, men nu slog jag alltså till.

Våren verkar ha kommit så jag tänkte montera springern på cykeln så jag kan sätta igång å motionera hundarna. Jag släpar in cykeln och börjar… men ganska snart stöter jag på små käppar i hjulet. På min cykel är det nämligen ett svetsat fäste som gör att skruvarna inte räcker, men kan heller inte flytta ner fästet lite för då får det inte plats framför hjulet.

Så det var helt enkelt bara att packa ner sakerna igen och se till att fixa skruvar som är lite längre så fästbrickorna kan sättas där de ska sitta. Hoppas  maken fixar skruvar redan imorgon, nu är jag nämligen lite sugen på att dra igång cyklingen…

Kommentera

