Rallyträning å blåst

Kompisen Brita hade dragit ihop ett litet träningsgäng och satt upp en rallylydnadsbana på Himmelstalund. Trevligt initiativ tycker jag och masade mig upp ur vasaloppssoffan för att träna lite.

Drömma var duktig, ganska fokuserad trots blåst och nya människor och hundar. Hon är dessutom inte van att träna ute på ett sånt offentligt ställe som Himpa. Men Drömma skötte det bra. Vi tränade kontakt och följsamhet och kamplek. Efter pausen tränade vi lite freestyle också och då valde hon att köra slalomet, fast hon annars brukar välja bort det och ta mellan istället. Vi körde igenom hela programmet, men utan musik och det gick riktigt bra.

Inez var också med och fick träna. För henne har allt blivit så svårt. Förmodligen har jag varit dålig både med att träna och att vara konsekvent. Inez har knappt någon stadga kvar, rätt var det är så går hon i väg och nosar? Jaha skulle jag sitta fot hos dig matte, Inez ser helt frågande ut. Inez följsamhet var väl skaplig, men jag kan inte vara säker på att hon följer mig, speciellt inte i spiralen för rätt vad det är så går hon inte runt konen utan vänder bakom och genar?! Hon kan hitta på grejer den där hunden… Men hon tyckte det var roligt att träna och det är ju huvudsaken.

Träningen avslutades med att vi gick en promenad på Himpafältet. Det var ett mkt trevligt träningstillfälle. Hoppas det blir fler och att jag kan komma igång ordentligt med träningen igen.

Kommentera

