Run Drömma Run

Så var vårens premiärtur med cykel och springer gjord för Drömma. Förra året cyklade vi lite, men utan springer.

Det gick rätt bra idag. Vi tog bara en kort sväng runt kvarteret för att känna oss för lite. När jag ledde cykeln var Drömma lite dragig och nosig, men när jag hoppade upp och började trampa sprang hon bättre. I början vill hon gärna dra lite åt sidan å stanna till för nån lukt, det kändes lite vingligt, men när vi kom in i rätt takt gick det bättre. När vi sen skulle skritta av började Drömma nosa och dra å skulle ut på gräset, som hon tidigare inte ens gjort en tendens om att vilja till när vi hade lite mer fart. Undrar hur jag ska få Drömma att förstå att hon jobbar fastän jag klivit av cykeln??! Det kanske ger sig om jag ger Drömma lite tid, men har du nåt förslag eller idé om hur, så skriv gärna en kommentar.

4 thoughts on “Run Drömma Run

  1. Agneta

    Har ju en springer, funkar halvdåligt med Kira, och heldåligt med Tassa – jag har alltså inga tips…(Det är ju inte springern som funkar dåligt, utan själva cykelgrejen iksom ;-))

    Svara

Kommentera

