Agilitytävling i Strängnäs

Så hade det blivit helg igen och dags för lite agilitytävlande. Anna och Zoe kom och hämtade upp mig och Drömma. Den här gången var inte avfärden så okristligt tidig som tidigare helg. Vi kom fram som planerat å checkade av läget… Kallt som sjutton å trångt i ridhuset, det kändes inget vidare, men vi höll humöret uppe. Jag banvandrade först å hade en bra plan för Drömma. Det började med agilityloppet och andra hindret var gungan… Vi har egentligen inte alls tränat klart den för att kunna tävla, men provade ändå å jag tänkte… Jag hjälper och stöttar Drömma över den, skitsamma om det blir disk… Men när vi väl stod där sen så flög väl tävlingsdjävulen i mig å jag tänkte att fem fel är bättre än diskning och stöttade förstås inte Drömma och disken var ett faktum… Resten av loppet gjorde hon så snyggt, så snyggt!

Tyvärr krockade hopploppet med Anna och Zoes agilitylopp så det fick jag aldrig se i verkligheten…. Vårt hopplopp var till en början katastrof, Drömma (och förmodlingen oxå jag) tappade fokus å sen var rejset i full gång.😱 När Drömma till sist kom på att vi skulle jobba som ett team så fick hon till ett fint lopp! Sen var det Zoes tur å hon gick fint hela vägen, så fint att det blev klassvinst och pinne.

Grattis till fint lopp Anna och tack för en trevlig dag! ❤

2 thoughts on “Agilitytävling i Strängnäs

Kommentera

