Känner mig glad

Det känns himla roligt att vi är igång med agilityträning och tävling igen. Vi började ju bra förra året, men så blev Drömma sjuk… Vi fick dispens ganska snabbt, men jag var lite rädd… Tänk om nåt skulle hända för att vi tränade och tävlade liksom. Det är ju ändå en ganska hög stress (även om den är positiv) i agility.

Sent i höstas, ja det var nog faktiskt t o m vinter när jag tänker efter… Så började vi prova lite med agilityträning, vi hade då under hösten gått en freestyle kurs utan problem. Det har gått bra så vi har även provat att tävla, ( i freestyle debuterar vi i maj, men agility har vi kört igång med). Jag har inte märkt på Drömma efter det så jag vågar mer och mer nu och hon verkar må bra. Det är ju huvudsaken.

I fredags och idag har vi tränat agility på avancerad nivå, både kontaktfältsträning på balans och gunga och banträning och Drömma har jobbat på superbra. Jag har dock upptäckt att hon behöver mkt stöttning på en viss slalomingång, vilket jag inte uppfattat förut så där ska jag in å träna mer och kanske t o m stötta med bågar så hon får in snitsen på de ingångarna också.

Inez fick också vara med och träna lite freestyle. Hon är supertaggad och älskar att träna. Roligt också att hon inte har så ont i ryggen längre sen jag klippte av massor av hennes cadenetter, de tyngde väl ner ryggen mer än man kunde tro… Jag är lite sugen på att starta freestyle eller htm med Inez också, vi får väl se hur det blir… För hur det än är så är det lättare och roligare att träna om man har tävling som mål!

2 thoughts on “Känner mig glad

  1. mammamialiv

    Tack för du skrivit i min blogg 🙂 Det var precis sådan yoga jag provade på i dag. Blev super yr och illamående efteråt men ska göra det fler gånger 😉 Vilken härlig utflykt ni haft skönt för hundar och mäniskor att få njuta av ute livet och vacker natur 🙂 Maria

    Svara

Kommentera

