Stämma och utflykt på Omberg

I helgen har jag varit på SGVK fullmäktigestämma. Det är andra gången jag är med som delegat. Ett helt okej möte, men den efterföljande promenaden med vännen är det som gör resan extra mycket värd. Jag och mina flickor hämtade upp Assie och hennes svarta gossar Kaos och Vesp för vidare färd mot Jönköping. Som vanligt blev det en hel del avhandlat i bilen, både hundrelaterat och annat som hör livet till. Den här gången kom vi i god tid och hann ta en sväng med hundarna i den närliggande parken. Förra gången sladdade vi in i lokalen just som de ropade upp våra namn… oups… men vi hann!

Efter mötet styrde vi färden mot Omberg och det var perfekt väder för en promenad. Eftersom ”matklockan” var passerad så började vi med fikat, sen tog vi promenaden. Vi lyckades tappa bort oss från slingan vi valde, men fick en fin tur iaf och vi såg många vackra blommor, både vanliga och ovanliga. Hundarna sprang och lekte som galningar och hade jätteroligt alla fyra, eller ja vi hade roligt hela högen)…Bland annat så mobbades Assie lite å skrattade åt mina referenspunkter ”ja men stenarna” sa jag och pekade på en rondellutsmyckning som jag mindes sen sist (för två år sen).

Östgötaleden går runt Omberg och är 27km, jag blev allt lite sugen på en heldagsutflykt och gå den… Frågorna är bara när och med vem? Nån som anmäler sig frivilligt? Jag räknar med att turen tar ca 6 timmar eller t o m lite till. Jag vill kunna/hinna njuta av omgivningarna och inte bara traska på!
Kanske någon som gått leden och vet hur den går? Mkt backar? Kan man ha hundarna lösa?

2 thoughts on “Stämma och utflykt på Omberg

  1. toktassarna

    Ida Cronebäck gick den häromdagen (de ska vandra till Kebnekaise i sommar o behöver träna). Fråga henne!

    Svara

Kommentera

