Kungsankb

Fredagen började som vanligt med att vi jobbade, men straxt efter lunch slutade vi och gjorde oss i ordning för en resa till Stockholm. Vi hittade parkering ganska hyfsat fort utan att sitta i alltför mycket köer, sen tog vi oss ner till Kungsträdgården för att njuta av alla japanska körsbärsträd som blommor. Herregud så vackert, men vi var inte ensamma om man säger såg. Hur många som helst, både svenskar och turister, ung som gammal, var där och tog selfies och på varandra. På under hashtaggen #kungsankb kan man njuta av bilder folk lägger upp om man själv inte har möjlighet att åka dit.

Jag har planerat att åka till Kungsträdgården med min kompis Agneta, men tyvärr blev det inte så iår. Nu kom jag hit av en slump, samtidigt som de Japanska körsbärsträden blommade som mest. Vi hade nämligen bokat konsertbiljetter på China.

Jag var helt fascinerad över detta fenomen med blommorna. Så många på samma ställe och det liksom bildade en allé av träd med blomtak. Så annorlunda och vackert på samma gång. det var liksom mäktigt. Det var så mycket folk, men konstigt nog kändes det inte alls så.

    Den sista bilden är tagen efter konserten med Peter och Bruno Live på China, alltså mitt i natten.

Kommentera

