Finally, efter 2,5 månad

Äntligen kom jag iväg till gymmet. Som jag har saknat det.

Först jobbade jag så himla mkt, tio timmar om dagen så jag orkade helt enkelt inte åka till gymmet två timmar också.. Arbetstiden blev med tiden mer normal, men jag kom ändå aldrig iväg till gymmet. Det var antigen det ena eller det andra. Svepskäl kanske man kan kalla det, men samtidigt ville jag ju verkligen iväg till gymmet, för jag tycker det är roligt att träna. När jag äntligen kände att tiden fanns å jag var taggad för träning, ja då åkte jag på influensan. En seg historia som hängde i alldeles för länge.

Men idag, äntligen, kom jag iväg till gymmet. Kroppen värker och är stel och nån träningsvärk får jag nog inte med de ynkliga vikterna jag tränade idag. Men jag vågade bara känna på rörelserna och var glad att jag faktiskt var på gymmet. Min kropp svär åt mig och bannar mig för att jag haft ett så långt uppehåll, men om jag startar upp försiktigt och bygger upp en rutin igen, tillsammans med lite muskler och bättre kondis så kan det nog bli jäkligt bra det här.

Ja helt utan träning har jag iofs inte varit. Jag har ju ett rörligt jobb som jag dessutom försöker cykla till oftare och oftare nu när det är väder för det. Sen har jag ju lurviga odjuren som har motionerats i skog och mark rätt flitigt på sistone. Så heeeelt utan träning har jag inte varit.


One thought on “Finally, efter 2,5 månad

  1. mammamialiv

    Härligt att komma i väg till det där man längtat efter så länge 😉 Duktig du är. Grattis i efterskott hoppas du hade en härlig födelsedag. För mig har det blivit Yoga och det är precis lagom för mig som inte tränat på så många år. Förutom alla promenader som du också skriver om. Ha det bra

    Svara

Kommentera

