Jobba klämdag

Egentligen hade jag tänkt att vara ledig, men omständigheter gjorde att jag valde att jobba. Eftersom en annan tjej ville vara ledig och bara jag kan hennes ställe så hoppade jag in och gästspelade där. Kändes nästan konstigt att vara i det gigantiska huset med så lite folk inne!

Kaffet bryggdes som vanligt och när lunchdisken var avklarad kunde jag faktiskt slå igen köket och stänga av kaffemaskinen och gå hem 45 minuter tidigare jag också. Det var skönt. Synd bara att solen bara hade lust att titta fram på förmiddagen.

På kvällen var jag hästmorsa. Dottern hade hoppträning på gräs för första gången i år. Med en filt runt benen och vantar på händerna var det rätt okej trots att kvällen var kylig. Dottern och hästen börjar komma ihop sig mer och mer nu.  

Sen blev det snabbmiddag för min del, fryst pizza å rödtjut i min ensamhet. Maken var nämligen och spelade golf. Men med massor av värmeljus, tjocka sockar på fötterna och fina vovsingarna som sällskap hade jag en mysig kväll i sommarstugan.  

Kommentera

