Ibland fattar man inget alls

Idag hade jag planerat promenad å middag i form av picnic. Kanske lite geocaching oxå. Vi åkte till ett naturreservat rekommenderat av en vän och hängiven geocachare. Allt började bra å stigen verkade trevlig. Vi loggade en cache å när vi gjort det var Inez lite extra galen å sprang ett sånt där tokryck ni vet! Hon gör ofta så, men jag reagerade på att nåt inte riktigt var som det skulle. När vi började leta efter andra cachen såg jag Inez bita å gnaga ganska hårt på benet. Ett ormbett?! Tanken for genom huvudet. Jag ser att det verkar vara nåt, kanske nåt i pälsen som irriterar?! Eller pissmyror? Ett sånt bett gör ju ont som fasen. Har Inez fått en spricka, jag ser ju inget? Det finns inget blod.

Jag sköljer Inez ben med dricksvattnet men ser inte nåt för det, hon ömmar rejält vid sporren å stödjer inte på benet. Hon galopperade omkring (försökte fly från det onda) på tre ben.

Inez har så ont å verkar helt stissig så jag ringer faktiskt veterinären från skogen å frågar vad det kan vara å vad jag ska göra.

Den sköna promenaden å picknicken blev inte alls lika njutningsfull som det var tänkt. Vi vände ju hemåt så fort jag såg att Inez hade ont. Jag blev ledsen å nedstämd över arr se henne bete sig så där.

Hemma fick Inez tratt å hundarna separerades så det blev lite lugnare för Inez. När hon la sig till ro så höll hon upp det onda benet så det inte nuddade något annat. Jag beklagade mig på fb å som ett mirakel två timmar senare verkade hon inte alls ha lika ont. En kompis erbjöd sig att kolla på benet å hon hittade inte heller nåt speciellt, inte mer än att själva sporrens fäste verkade ömt. Inez lät klämmas på och stödde fint på benet.

Kanske fick hon en sträckning/smäll eller nåt, som gjorde att det gjorde så ont i början?! Vem vet? Huvudsaken är att Inez verkar vara på bättringsvägen. Man lider ju nåt enormt när ens bästa kompisar har ont eller blir sjuka.

Håll nu tummarna för att hon bara fick en smäll på ett ställe som var smärtkänsligt.

One thought on “Ibland fattar man inget alls

  1. siriosmilla

    Hoppas att det inte är något allvarligt! När Soya gjorde sig illa i sporren, gjorde det bara ont ibland! Den mesta tiden var hon som vanligt men så slog hon till sporren så att det började blöda och då blev det veterinärbesök!

    Svara

Kommentera

