Guldagility 2015

Även i år kom vi iväg på Guldagilityn i Kalmar. Inte alls som väntat, men väldigt bra ändå! Vi (maken å jag) hade inget boende, men tänkte att vi hittar nog nåt boende inte allt för långt bort. Kompisen erbjöd oss plötsligt att få sova i deras gäststuga och det tackade vi så klart ja till!😊

Vi kom ner på torsdagskvällen, blev inkvarterade och fick en sängfösare. Morgondagen väntade med golfrunda för makarna och agility för fruarna. Det blev en lagom lång tävlingsdag på fredagen å vi hann till och med vila lite och ta årets första dopp (i ån som rann precis utanför vår stuga) innan det började bli dags för mat. Efter en trevlig middag gick vi och lade oss rätt tidigt, det har ju tävling nästa dag igen.   

 På lördagen var Drömma lite stressad på tävlingsplatsen, men vi hittade en lugn plats på arenan där jag sen skulle köra hoppklassen. Loppet gick riktigt fint, typiskt nog slarvade matten å drog på sig en femma i det annars väldigt fina loppet. Drömma och jag lyckades springa till oss en 21:a plats av 104 starter. DET är jag jäkligt nöjd med. Vilken duktig liten dröm jag har.❤️ Tre disk å en ”placering”, bra jobbat efter så långt och oplanerat uppehåll!

Vi träffade massa trevligt folk, men ändå hann man inte träffa alla man ville… Klubbkompisarna hade egen ”camp” där jag höll till en del, Drömma delade dock busbil med pyrrepinglorna och hade det svalt å skönt. Vi fick se många fina lopp och lyckades pricka in några av kompisarnas, men det är svårt när tävlingen är så stor å man själv tävlar i en annan klass/storleksklass…

Drömma verkar inte ha fått några men av stressen så nu hoppas jag att Wasahoppet i Borlänge blir lika trevligt!

Kommentera

