En sån där lyckoträning

Det blev spontanagility idag. Skönt att nån tog tag i att fråga, man går å drar hemma å får inte ändan ur vagnen. 

Anna och jag byggde en kombination på tio hinder. Vi provade lite olika handlingslösningar. Bland annat tränade jag på bakombyten, Drömma är superduktig på dem, men jag tycker de är skitsvåra. Efter lyckade körningar flyttade vi om numren å banvandrade en ny och längre variant på 16 hinder utan att behöva bygga om. Här trodde vi det skulle te sig helt annorlunda på vissa ställen å hade bekymmer med hur vi skulle lösa det. Det visade sig att det enkla var lösningen å luringen låg inte alls där… Här passade vi på att träna lite ”nyare” byten. Jacko med två hinder, flip å sånt. Nya för oss, för att vi mest tränat på de tre basbytena. 

Tyvärr var himlen rätt mörk så jag vågade aldrig rigga kameran. Det hade varit roligt att se hur träningen såg ut. Men mina farhågor besannades å det kom lite åska å en rejäl regnskur, men vad gjorde det! Vi tog vara på tiden på annat sätt.☔️

Sen fick gammeltanterna oxå springa agility efter en rejäl uppvärmning förstås… Gud vad Inez tyckte det var roligt. Vi har kört lite hemma med våra två hinder, men nu blev det några fler hinder å tunnlar, Inez favorit. Höjden var låg å Inez for som en gasell, men hur man gjorde med slalom, det kom inte Inez ihåg. Hon körde fyra pinnar klockrent å sen gick hon ur, men vad gör det.

😃Glad å nöjd åkte jag hemåt, vilken lyckad träning på många sätt. En måbra-träning helt enkelt!👍🏻

Kommentera

