Våga eller vägra bli gammal?!

Att bli gammal, eller iaf bli äldre är inte alltid så lätt. Jag tänker ofta ”jamen typ, i min ålder” å kommer på mig själv med att mena ca 10-15 år yngre än jag faktiskt är. Jag känner mig oftast inte så gammal, men nu har kroppen börjat ”korka igen” å bråka… 

Håret blir oxå gråare, vilket jag egentligen tycker är rätt snyggt å charmigt, ja t o m vackert, men på mig själv har jag svårt att acceptera ålderstecknen. Att barnen (som har en relativt ung mamma) retar mig för mina gråa hår gör inte alltid saken lättare heller, men jag vet att de retas med kärlek å glimten i ögat.

Man kan ju inte vara 25 hela livet lixom. Det förstår ju jag oxå. Det kommer nya erfarenheter, nya kompisar, man får andra värderingar på saker och ting. Bland annat värderar jag egentid å lugn å ro på ett helt annat sätt, men har samtidigt svårt att förstå att kroppen reagerar på agilitylopp å vanliga promenader.

Jag vägrar att bli gammal i förtid, jag vill fortfarande gå i slitna jeans, för det tycker jag är snyggt, jag vill fortfarande ha kul å gå på bl a festival, så då då ser jag till att försöka göra det, just därför (för att förstärka känslan) så köpte jag lite hårtoning å såg till att få bort lite grå hår. Ja de finns ju där, det vet jag, men just nu tänker jag gå på linjen, syns det inte finns det inte.😝  Förnekelse så det sjunger om det😂 

Kommentera

