Lite agilityträning inför Wasahoppet!

Idag blev det tid för lite träning. Vi möttes på klubben, ett par stycken. Efter mycket prat å liten verkstad tog vi till slut tag i att bygga en kombination från en träning hos Annika Aller… Jag körde den några ggr å det kändes bra. Jag provade att springa över balansen oxå, det kändes mindre bra… Drömma satsar på att INTE träffa kontaktfältet utan hoppar det konstant, hrmf. Det blir nog fina agilitylopp på Wasahoppet….

Inez fick träna hopp-apport och lite positioner, sen fick hon oxå köra bana, fast på sitt eget sätt… Hoppa lite, där, köra nån tunnel där😊 Shit vad hon tycker det är kul!

När jag kom hem var jag mer träningssugen och två hinder stod redan på gräsmattan. Sagt å gjort-upp i boden å hämta platta tunneln som har ett alldeles för långt släp… Klipp, klipp, nu är släpet kort å kan användas både som tunnel och platta tunneln (säcken).

Vi körde med samma hinder, men olika alternativ. Ibland tycker jag det är så himla svårt att se vad som passar bäst när det gäller både handling å väg, då är det bra att hitta såna här bra saker, dessutom med olika färger. Inez fick köra dem oxå, men då låg bommarna på marken.

 

Kommentera

