Liten stadspromenad

Idag stod jag i startgroparna när maken kom från jobbet.   

Jag ville gå ner till industrilandskapet å kolla efter en utsiktsplats som ska finnas där å så gillar jag att gå där utmed det strömmande vattnet å titta på när det virvlar fram å alla vackra byggnader förstås. Som vanligt är jag nyfiken på historien  å undrar hur det var förr, hur såg industrin ut, vilket hus användes till vad och så vidare.   

På ett ställe står en gammal turbin (eller nåt) som de sågat upp och delvis bevarat. Den används numer som spång utmed ett långt vattenfall. Det verkligen virvlar, forsar å blåser där av kraften i vattenflödet, imponerande krafter.    

På vägen tillbaka stannade vi till vid café Solsidan-Sista supen å tog varsin kaffe och mjukglass med chokladtopping. Det var en evighet sen jag åt det!  

Kommentera

