Work like a dog day

Det var iaf vad de sa på radion i morse att det var idag. Å slitigt hund har jag verkligen gjort på jobbet idag. Seg var jag å hade huvudvärk, men sen kom jag igång och huvudvärken avtog!

Kom ner till kontoret vid elva å skulle bara samla ihop infon å kolla mejlen innan jag gav mig ut till kund, men då började det igen… Work like a dog… Problem med kund å jag åkte dit, kunde bara hålla med å tillsammans med dottern fixade jag problemet, men herregud vad svetten lackade… Lite övertid blev det, men kunden borde bli nöjd!

Hem å gå en sväng med hundarna å duscha å hämta andan innan maken kom. 

Jag tycker vi äter middag i skogen, sa jag! Så vi slängde ihop lite ägg å falukorvsmackor å bryggde kaffe. Hundarna sprang å busade, badade i vatten pölar å smutsade ner våra byxor.   

Vi traskade runt i skogen å hittade lite kantareller. Hälften gav vi bort till föräldrarna. Just när vi fikat kom jättemörka moln som såg väldigt misstänkta ut så vi tog snabba vägen till bilen. Det blev en skön å välbehövlig stund i skogen, det behövdes efter den här slitiga arbetsdagen!  

Kommentera

