Lite fredagsmys på agilityplanen❤️

Slängde iväg frågan till kompisarna, vill nån träna en snabbis i eftermiddag. Snabbisen blev 2,5 timmar… 

Träningen blev så där himla bra, en fin avslutning på veckan… Senaste tävlingarna har jag haft slalom problem, antingen fel i ingången eller stolpe ut på näst sista porten. Störande eftersom det varit Drömmas paradnummer… 

En vän fixade fram en back to basic övning med slalom, 4, 8 eller tolv pinnar. Vi körde tolv pinnar och började med bågar. Jag handlade Drömma genom slalom på tre olika sätt att prata å placera mig, och det var tydligt att slalom fortfarande är hennes paradnummer, men med den lilla detaljen att jag ska hålla mig på avstånd OCH stötta henne hela vägen. Vad jag säger verkar inte vara så väsentligt!

Vi körde tre olika kombinationer med samma fem hinder och fick både en å två aha-upplevelser som vi kan ta med oss. Många gånger glömmer man nog bort att backa å göra det lätt… Man kör bara på å gör det svårare varje gång. Nya utmaningar, men den här gången backade vi å fick en superlyckad träning å det var precis vad vi behövde!  Tack för det!👍🏻

 

Kommentera

