Fotointresse på ingång?

För typ tio år sen hade jag ett ganska stort fotointresse. Den då unga Inez blev väldokumenterad och kamerorna byttes successivt mot bättre å mer avancerade. Jag  fotade djur, natur, byggnader å ibland även lite porträtt…

Drömma kom in i bilden (haha). Å vad kul det skulle bli att fota valpar… Drömma har alltid varit väldigt intensiv å att vara både den som skulle sätta i ordning henne och göra kamerainställningar var inte lätt. Det blev många suddiga och oskarpa bilder…

Gångerna kameran fick hänga med blev färre å färre å nu de sista åren har jag börjat fota med mobilen istället… Jag hade ett återfall med systemkamera på Gotland där jag smygfotograferade för en fotobok.

Sista halvåret (ja kanske året) har jag fått mycket positiva kommentarer på mina mobilfoton och några har även blivit utvalda att publiceras i en lokal tidning. 

En av de senaste kommentarerna som kom från en barndomsvän, gjorde mig väldigt glad. Man kanske ska försöka våga sig på att fotografera lite ”på riktigt” igen.?!   

   

Kommentera

