Målet uppnått och lite till

I söndags var det agilitytävling i Vimmerby och jag åkte med två av mina newbies kompisar. Jag kände mig rätt opepp på att tävla men åkte ändå och satt ändå ett mål med tävlingen. Målet med helgens agilitytävling var att träna på att tävla, ha roligt å försöka få Drömma att trampa på kontaktfälten … Vi lyckades med målet och lite där till☺️

De första loppen var stolpe ut. En liten miss i varje lopp som resulterade i fem fel och tionde platser. Men jag är oerhört glad att vi inte diskade oss och att Drömma faktiskt tog kontaktfälten i agilityloppet.👍🏻 På träning funkar det oftast, men på tävling verkar hon (och eller jag) inte ha tid att stanna.

På sista loppet för dagen så satt det, då funkade allt, lite vingligt i slutet, men  vi fixade en pinne med tiden 31:23 å en andra plats av 18 starter😊

Kommentera

